A Coruña acolle a maior retrospectiva de Steven Meisel, o fotógrafo "rebelde" que creou o fenómeno das supermodelos

Marta Ortega continúa explorando a década dos 90 na moda expondo o traballo de Meisel en 1993, o seu momento "máis prolífico e creativo".

Por Europa Press / Redacción | A Coruña | 18/11/2022 | Actualizada ás 14:43

Comparte esta noticia

A cidade da Coruña acolle desde este sábado 19 de novembro, e ata o 1 de maio de 2023, a maior retrospectiva do fotógrafo estadounidense de moda, Steven Meisel, tachado no seu momento de "rebelde" pola orixinalidade das súas imaxes e impulsor do fenómeno das supermodelos dos 90.

Dúas persoas observan as obras na exposición ?Steven Meisel 1993 A Year in Photographs? no Peirao da Batería da Coruña, a 18 de novembro de 2022, na Coruña. M. Dylan - Europa Press
Dúas persoas observan as obras na exposición ?Steven Meisel 1993 A Year in Photographs? no Peirao da Batería da Coruña, a 18 de novembro de 2022, na Coruña. M. Dylan - Europa Press | Fonte: Europa Press

'Steven Meisel 1993: A year in Photographs', con máis dun cento de imaxes, chega ao Peirao da Batería herculino da man de MOP, a fundación de Marta Ortega que basea a súa actividade en tres alicerces fundamentais: a moda, a fotografía e A Coruña, e que empezou o seu traballo neste campo en 2021 coa mostra do falecido Peter Lindbergh.

Ortega continúa rendendo homenaxe aos grandes fotógrafos da década dos 90 e, especialmente, a aqueles que xogaron un papel fundamental no fenómeno das supermodelos. Se con Lindbergh consagráronse modelos como Linda Evangelista, Cindy Crawford ou Naomi Campbell, con Meisel conseguiron a súa primeira oportunidade no mundo da moda.

"A Naomi descubriuna con 16 anos e a Linda con 17, e a partir de aí ensinoulles todo: como pousar, como moverse... Era un obsesionado e namorado da moda en todas as súas facetas, da maquillaxe ao deseño, e consideraba que a modelo era un elemento esencial", explicou o representante de Meisel, Jimmy Moffat.

A súa paixón comezou moi pronto e aos 16 anos xa disparou as súas primeiras fotografías a mulleres anónimas polas rúas de Nova York, onde se criou. Esas imaxes, realizadas cunha cámara Instamatic, exponse por primeira vez na mostra da Coruña, servindo ademais de contexto para o leitmotiv da exposición: o ano 1993.

Cando se lle propuxo a Meisel levar a cabo esta exposición, aínda que se mostrou encantado, comentou o responsable do catálogo da mostra, Michael Benson, incidiu en que non se tratase dunha retrospectiva ao uso, ao dar ese concepto sensación de "morrer" o homenaxeado. Por ese motivo acabaron decantándose por un período concreto de tempo, concretamente 1993, o ano máis prolífico do fotógrafo.

Campañas aparte (algunhas delas, como a que fixo para Versace, poden verse na Coruña), ese ano Meisel asinou 28 portadas de Vogue. "Ningún fotógrafo tivo esa relación tan estreita e prolífica cunha das cabeceiras de moda máis importantes", apuntou Moffat.

O mural que expón as 28 portadas dá paso ao resto da exposición, na que se pode ver unha serie de vídeos con testemuños dalgúns dos seus compañeiros de profesión e unha selección de imaxes, algunhas en branco e negro e outras en cor, que retratan personaxes da década dos 90 como Evangelista (unha das súas modelos favoritas), Loulou da Falaise (deseñadora e musa de Meisel), e unhas mozas Carla Bruni ou Claudia Shiffer.

Especial relevancia adquiren outras fotografías como a de Twiggy, a única oficial que lle sacou á inglesa, tras outras 'roubadas' que lle deu a asinar coándose no estudo de fotografía no que nese momento atopábase a modelo, que quedou moi sorprendida pola actitude do mozo Meisel.

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Comenta