Nestas terras nada diso impera. As Virtudes para vencer aos pecados non son nin citadas. Tal vez este pobo ao carecer de educación en Moral sofren de Horror vacui, e para acougarse usan sucedáneos hedonistas. A súa oligarquía, dexeneración da aristocracia, fomentan privilexiados vicios retortos que eles lles gritan á plebe como “dereitos”. Xa sabes estimado amigo que tales berros nunca gardan relación co xusto, bo, san, ou fermoso. Cando dogmatizan un retorto “dereito”, sobe o pan, os impostos e a pobreza. Eses “dereitos” retortos son labras coas que manteñen acendido o lume no que asan ao cordeiro.
Tales labras son acordos de “consenso”, que é o punto de encontro dos oligarcas e os seus facciosos carentes de todo principio moral para así repartirse os diñeiros. Ese consenso é a unión de habilidades na falsidade, de ánimos no indecente, e de espíritos en indigno. Así día a día a pobreza das xentes e desigualdade entre iguais aumenta como a descomposición nun animal morto.
Os oligarcas e os seus alegres facciosos parrandean requetebién creando eses galimatías retortos que agravan a vida do pobo. Entre carcaxeos entre dentes silenciosos asegúranme que é o mellor réxime para salvagardar as súas riquezas e poder con certeira seguridade. O xentío pobre ten tantos dereitos de labras como estrelas ven no ceo, e así é feliz uns na estreiteza económica, outros no maior empobrecemento e os demais na pobreza efectiva.
O método dos oligarcas é eficaz e barato: Basta un grupo de titiriteros simpáticos sempre riseiros e sen ruborizo satirizándose sen fin. Para o teu estudo envío hoxe sete mulas cargadas cos pesados fardos de dereitos de labras. Á parte remito un prego de tres páxinas analizando a acumulación de riqueza, empobrecemento e carencias en vivenda, salarios, alimentación, educación, sanidade, xubilación, e outros padecimientos da poboación. As pobres mulas cando cheguen estarán descoiuntadas polo peso das labras esas. Déixaas descansar, aliméntaas, e ás enfermas cúraas.
Aínda non teñen designado ao Máximo Maxistrado. A última intelixente patochada é que o xefe dunha facción propón a repartición do botín por quendas de dous anos. É o que se coñece como “Pacto á Israelita” ao ser costume dese pobo. Hai uns anos tamén conviñeron ese método de repartición do Botín, mais nesa ocasión foi de costas ao pobo. A masa non o percibiu. Así, unha facción gozou do botín exactamente dous anos, e polo método teatral habitual, a outra facción outros dous anos. Ao pedazo de peza teatral chamárona “o non era un si”. A diferenza é que hoxe o exhiben francamente.
Seguirei narrándoche as proezas, contubernio de zambomba, destas terras.