Por Europa Press / Redacción | SANTIAGO DE COMPOSTELA | 23/10/2019 | Actualizada ás 13:53
Empresarios e integrantes do sector do xogo criticaron este mércores en Santiago a "contorna hostil" no que desenvolve a súa actividade a industria privada presencial, algo que, consideran, non se corresponde coas cifras que manexan, segundo as cales o xogo problemático supón en Galicia só o 0,2% do total, mentres que o 20% dos galegos "non xoga nunca".
Así o apunta o I Estudo do Xogo Privado Presencial en Galicia, dirixido polo profesor emérito José Ignacio Cases e impulsado pola Asociación Galega de Empresas Operadoras (AGEO), a Asociación de Bingos de Galicia, o Grupo Luckia e o Grupo Comar; que se presentou no marco das xornadas que reúnen na Cidade da Cultura a 200 persoas relacionadas con esta industria baixo a lema 'O xogo ante o seu futuro: industria e sociedade'.
Durante a apertura do encontro, o presidente de AGEO, Serafín Portas, asegurou que a do xogo presencial é unha "industria modélica en regulación" que "necesita un marco estable" para "garantir" a súa actividade.
Fronte a iso, criticou a "incerteza" creada pola tramitación da nova Lei do Xogo de Galicia que, na súa opinión, establece "medidas lesivas" e, nalgún caso, "inxustificadas".
En paralelo, asegurou que esta industria vive nunha "contorna hostil" na que debe "agachar a cabeza" ante a "opinión pública". "Xúlgasenos sen coñecernos, somos empresarios legais e transparentes que queremos exercer unha actividade legal en liberdade", explicou, tras o que asegurou, referíndose ao estudo, que en Galicia "non existe un problema de xogo".
AVANCE DO INFORME
Así, o informe encargado polas entidades, do que se fixo público un avance este mércores, apunta a que en Galicia o xogo problemático ten unha taxa de prevalencia do 0,2%, inferior á media de España e en niveis de Noruega ou Suecia.
Do mesmo xeito, o profesor José Antonio Cases destacou a "porcentaxe moi alta" de persoas que "non xogan a nada, nin sequera á Lotaría Nacional" en Galicia, do 20%, tres puntos por encima da media estatal.
Fronte a iso, existe unha "percepción social" distorsionada, alegan. "Existe a crenza de que hai moito xogo, que hai moitos locais, que hai menores que xogan..." apuntou Cases, á vez que destacou que o estudo sitúa a Galicia entre as catro comunidades con menor taxa por habitante de salóns de xogo, máquinas B e bingos.
De forma global, en Galicia prefírese o xogo público, como a Lotaría ou os Euromillones, ao xogo privado, no que hai índices por baixo da media nacional. O 2% dos enquisados xogan todos os días da semana (1% a nivel nacional), mentres que o 25% faino unha vez á semana e o 34% unha vez ao ano.
José Ignacio Cases destacou que este sector supuxo 490 millóns de euros en 2017 de ingresos de explotación, cun impacto directo no Valor Engadido Bruto de 109 millóns de euros. Así mesmo, en 2018, os ingresos fiscais por taxas sobre o xogo en Galicia foron de máis de 61 millóns.
Das 765 empresas de xogo presencial privado na comunidade, a maior parte --729-- son microempresas, recolle o informe, que inclúe que este sector xera máis de 1.700 empregos directos en Galicia, con datos de 2017.
VIDEOXOGOS E ADICCIÓN AO MÓBIL
Os participantes nesta xornada consideran ao sector "vítima do contexto social", que o converteu en "carne de canón" para "crear alarma" e "pór en perigo" a súa continuidade como industria.
Por unha banda, incidiron no "fraccionamento brutal" da lexislación na materia e nas diferenzas entre a regulación do xogo presencial e o en liña en materias como a publicidade.
Así mesmo, José Ignacio Cases chamou a atención sobre a promoción da industria do videoxogo, a pesar de que xera "unha adicción igual á ludopatía" ou da dependencia aos teléfonos móbiles, ambos os elementos ao alcance de menores de idade e con ampla penetración entre a mocidade. "Chégannos xa como adictos ao xogo. Esa adicción vaise creando antes", ratificou.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.