Por Europa Press / Redacción | Vigo | 20/03/2021 | Actualizada ás 14:45
Durante varios anos, Carlos Núñez investigou as máis de 200 melodías tradicionais irlandesas, escocesas e galesas, que foron arranxadas por Beethoven a principios do século XIX. Como froito desa investigación nace 'Celtic Beethoven' o primeiro espectáculo que Carlos Núñez ofrece baixo o formato de demanda en liña.
As circunstancias impostas pola pandemia animaron ao músico galego a gravar este concerto nun formato innovador: un vídeo no que rexistra diversas actuacións en directo nas que interpreta as pezas de Beethoven. Ademais de por a súa banda, no videoconcierto participan músicos e cantantes invitados, algúns deles vía en liña, como a violinista irlandesa Maria Ryan, a arpista bretoa Bleuenn Lle Friec, o norteamericano James Dahlgren ou o cellista Millán Abeledo.
A gravación destas pezas realizouse en espazos singulares de Galicia, como o Gran Hotel da Toxa; unha vangardista vivenda circular situada fronte ás Cíes; o tamén vangardista pavillón dos xardíns do Pazo de Cea; ou o Teatro Colón da Coruña, que acolle un piano Steinway, considerado o mellor de Galicia.
O videoconcierto 'Celtic Beethoven' puiden ser visionado en liña ata o 17 de abril. Para iso é preciso sacar unha entrada a través da web bit.ly/CarlosNunez_CelticBeethoven ao prezo de 10 euros. O autor concedeu unha entrevista a Europa Press:
P: Cales son as sensacións que lle provoca o seu primeiro lanzamento neste innovador formato?
R: Realmente, sinto case como ante a saída dun disco. Porque aínda que se emita por streaming, en realidade é unha fusión do que sería un disco e un directo. Gravamos cos mellores medios e os mellores técnicos. En canto a son, temos a calidade propia dun disco. E no apartado visual, calidade de cinema.
P: Por que deu este paso neste momento?
R: Desde que teño 23 anos é a primeira vez que paso a festividade de San Patricio en casa. Sempre me coincidiu viaxando ou actuando: en Nova York, no Carnegie Hall, cos meus mestres The Chieftains, no Stade de France de París, en Dublín... E, dalgunha maneira, non quería deixar de celebralo. O que ocorre é que esta vez será é ao revés. En lugar de ir eu a tocar polo mundo, imos convocar ao mundo para que veña a escoitarme a Galicia. Por iso gravamos en lugares tan especiais e privilexiados.
P: Di que é unha mestura de disco e concerto, pero non hai tamén algo de documental?
R: Certo. Hai algo de documental tamén porque ademais de mostrar paraxes singulares de Galicia, o concerto fixémolo sobre unha temática moi concreta: as músicas celtas de Beethoven. Nel, ademais de interpretar as pezas que Beethoven compuxo a partir de músicas celtas, tamén entrevisto a algúns sabios, como Barry Cooper, considerado como a persoa do mundo que máis sabe de Beethoven e que se conectou connosco desde Londres.
P: Que lle achegou Beethoven ás músicas celtas?
R: Beethoven era o rei das harmonías. Ao coñecer a música celta deuse conta de que non se correspondían cos esquemas da música clásica. Tratábase de esquemas innovadores que despois el aplicou en sinfonías como a súa 'Sétima'. O incrible é que a xente vai poder ver que hai cousas que soan a músicas americanas, a cousas que vimos despois, no século XX, no rock, no jazz... E estamos a falar de pezas de principios do século XIX. É dicir, Beethoven adiantouse, fusionou a música clásica e a música celta anticipándose cen anos a moitas cousas que coñecemos despois.
P: Dixo que en 'Celtic Beethoven' propón unha nova forma de interpretar estas pezas, a que se refire?
R: A tendencia habitual é a acaramelar estas pezas, a facelas demasiado clásicas. Con todo, non deben ser interpretadas dunha forma lenta e aburrida. É moi importante que conserven o seu ritmo tradicional. Por iso, para que funcionen teñen que ser interpretadas por alguén que coñeza a música clásica e tamén a música tradicional celta. En canto lle aplicas o tempo, os adornos e a alma que teñen estas músicas, son uns canonazos. Pero é certo que son pezas dificilísimas. Son un agasallo que nos deixou Beethoven pero tamén son un reto. Beethoven escribiu para a posteridade e nós somos esa posteridade.
P: Esta proposta para ser vista baixo demanda en liña, é un proxecto conxuntural ou un formato que veu para quedar?
R: Eu creo que estamos a inventar algo novo. O que estamos a facer é un directo, tocando todos xuntos, pero gravado coa técnica dun estudo. Respecto de se veu para quedar, quen sabe por onde irán os tiros no futuro! Pero neste momento é algo que ten todo o sentido.
P: E que lle permite gozar dunha difusión universal, chegar a todo o mundo.
R: Iso é alucinante. Ata agora sempre eramos nós os que tiñamos que ir a todos os países. E agora facemos que quen queiran, veñan visitarnos a nós a Galicia. É novo. É diferente.
P: Ve viable a posibilidade de monetizar os streamings ata o punto de que poidan chegar a ser rendibles para os artistas?
R: Coa música pasará o mesmo que pasou coa dixitalización dos xornais, as plataformas de cinema ou coa comida que pedimos a través de internet para que nola leven a casa. Crearase un novo sistema. A música pertence ao común dos oficios. É lóxico que tamén se abra ese camiño. Neste caso tiñamos moitísima curiosidade por ver que pasaba con esta experiencia e moitísima xente está a comprar os tickets. Desde logo, isto nunca vai substituír á experiencia dun concerto en directo. É evidente que non. Pero tamén é certo que este formato che permite ofrecer unha serie de luxos e sofisticaciones, como gravar un tema co mellor piano que existe neste país, outro cunha réplica dunha arpa do Pórtico da Gloria que está non se onde, outro cunha cantante irlandesa que se conecta desde Dublín... Iso nun concerto en directo sería imposible.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.