Brocéliande, Esmelle e Froxán

Amar o bosque é signo de riqueza, de cultura interior. Alén do evidente recurso económico, o monte arrequece tamén o noso espírito. É ben coñecida a relación que garda a arte coa natureza, adoito reflectida nas múltiples intervencións artísticas en espazos boscosos, sexa desde o eido da literatura, a escultura, a música, etc.

Por Mariña Pérez | Ames | 15/01/2018

Comparte esta noticia
Desde o Brocéliande de Artur, á selva de Esmelle de Cunqueiro, pasando por Aokigahara, o bosque xaponés dos suicidios, o Courel de Novoneyra, o bosque de Fangorn, o Rexo de Allariz decorado por  Ibarrola, o bosque medieval de Beowulf, ou a montaña Saint Victoire pintada con obsesión por Cezanne.  Todos estes espazos naturais, reais ou ficticios, fascinaron a moitos escritores pola súa historia, o seu imaxinario popular, as sombras, a humidade e o equilibrio ecolóxico. Así, o corazón das tebras amence ciclicamente nas súas obras: A chamada da selva, de Jack London, O home que plantaba árbores, de Jean Giono,  Porca terra de Berger, ou o mesmo Pondal en Queixume dos pinos. 
 
Na nosa literatura temos un exemplo marabilloso de integración artística do espazo natural na lírica medieval. A cantiga de amigo elevou a categoría de símbolo erótico- sensual o noso monte, o cervo, a fonte, o souto, o canto dos paxaros. De antigo, hai un pouso de sensualidade na contemplación da montaña, na visión terapéutica do seu cume (o Monte Fuji nevado, todos os versos escritos ao Pindo, a Montaña máxica de Mann, as lendas do Pico Sacro…) Espazos xeográficos sagrados, lugares de respecto e admiración ao que, un día, talvez regresen as abellas libremente. Acubillo e principio da materia.  Ecoloxismo literario natural, sen moito hippismo nin Reikis. Entre a isca e os fieitos nacen o solpor e a aurora, as camisas das cobras dormen sobre as laxes solleiras e a machada ensaia o corte preciso. Recende a lique e a excremento, a brañas e turbeiras, a toxo rozado. Mulime para tanto estrés urbano. Seica o pracer de abrazar unha árbore naceu na India. Partiu da reivindicación dun grupo de mulleres contra unha tala masiva, pero acabou, tristemente, nun novo masacre. Darlle unha aperta a unha árbore é escribir un verso. Sentir o valor do rural pesando nos nosos brazos escasos.
 
Souben da existencia dunha intervención literaria no bosque de Nordmarka en Noruega. Cada ano un autor escribirá un texto na honra deste espazo natural, de xeito que, pasados cen anos, verase publicada en papel unha antoloxía destes autores e autoras coa madeira destas árbores. Natureza e literatura respirando parellas. Dise que o bosque medrará custodiando en cada anel do tronco o cerne das obras inéditas. E veume ao acordo o antecedente da premio Nobel Wangari Maathai, quen xa creara un cinto verde no que as mulleres africanas plantaban árbores autóctonas como símbolo da dignidade de Kenya, e por extensión, de África e do mundo. Contra a deforestación e o abandono da terra. Tamén como reivindicación da muller, das súas raíces e a súa natureza libre. Ela mesma foi chamada a muller- árbore. Unha vez máis, a iniciativa feminina contra a desidia gobernamental.
 
 Por último -onde quería chegar- vin coñecer hai pouco, e apoiar humildemente, a iniciativa do bosque de Froxán, no concello de Lousame. Crowdfunding, micromecenado social para sobrevivir ao lume burocrático e ao abandono do rural. A fraga como territorio da identidade. Talvez porque desexamos ser parte do común, do sostible. Mil primaveras máis para o monte de Barbanza. 
 
 Froxán non é ficción literaria. Existe e vai crecer por vontade popular, acompañado de palabras de futuro que vivan canda o seu ciclo natural. Amar o bosque é protexelo, pasealo, saborealo nos seus recendos, sons, cores e sensacións táctiles.  Tamén escribilo e dicilo con palabras ceibes. Porque non todo o monte é ourego.
 

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Mariña Pérez Rei Mariña Pérez Rei é unha escritora amiense afincada na cidade de Santiago de Compostela. Licenciada en Filoloxía Hispánica e en Filoloxía Galego-portuguesa, actualmente exerce como profesora de Lingua e Literatura Galega no Ensino Secundario. Entre a súa obra publicada destaca a poesía e a novela curta. Tamén colabora en xornais e revistas con artigos de opinión. No ano 2005 acada o premio de poesía Eusebio Lorenzo Baleirón polo libro Fanerógama e comeza a publicar. No 2006 obtén o Premio Manuel Lueiro Rei de novela por Canícula, editorial Sotelo Blanco. No 2009 publica o libro de poesía en edición limitada e artesanal: Apuntamentos para un cuarto confuso e cambiante, na editorial Bourel. Un ano despois publica o libro de poesía Paquidermo na editorial Bubela co que ingresa na corrente filosófico- poética do sentimental-ISMO, e nese mesmo ano obtén o premio de relato de aventuras Antón Avilés de Taramancos coa narración Costa necrópole. Escenarios para deslembrar, publicada na editorial Toxosoutos. No 2011 participa nas antoloxías de poesía sentimental-istas da editorial Bubela e colabora co grupo musical Loaira.