Por Europa Press / Redacción | | 25/04/2024 | Actualizada ás 19:00
O festival internacional de carácter documental Play-Doc alcanza a súa vixésima edición este ano, unha cita que se celebrará en Tui entre o 1 e o 5 de maio, coa presenza de 13 obras --entre longametraxes e curtas-- galegas, entre os cales se atopan directores como Lois Patiño ou Xacio Baño. Tamén haberá unha nova sección dedicada a recuperar cineastas de Galicia esquecidos.
Na presentación participaron o director de Agadic, Jacobo Sutil (o festival conta cun apoio de 50.000 euros da Xunta); o presidente da Deputación de Pontevedra, Luís López; que resaltou ao festival como un motor non só cultural, senón tamén económico para a provincia; así como o alcalde de Tui, Enrique Cabaleiro, quen dixo sentirse orgulloso de que Play-Doc sígase consolidando e crecendo na localidade. Pola súa banda Ángel Sánchez, codirector do festival xunto a Sara García, botou a vista atrás e lembrou como naceu e xurdiu a idea de facer un festival de cinema en Tui con proxección internacional.
Pola súa banda, a organización informa de que a tradicional sección competitiva galega propón un percorrido caracterizado pola diversidade de propostas, tanto no formal como no temático. Nun camiño máis experimental ou próximo ao ensaio fílmico atópanse os dous films de Xacio Baño, 'Non te vexo' e 'Platónico, platónica', que traballan, respectivamente, sobre as imaxes descartadas e a intelixencia artificial; 'Lavadoiro', de Anna Amado e Lois Patiño, reflexiona sobre os espazos de traballo doméstico e de encontro feminino, mentres que 'Salvaxe, salvaxe', de Emilio Fonseca Martín, é un ensaio fílmico que cuestiona a relación entre os humanos e a natureza.
Entre as películas que poñem o eixo na memoria histórica e familiar, están '12 de Maio 1937', de Mar Caldas, que lembra a un concelleiro socialista fusilado durante a Guerra Civil; En 'O auto das ánimas', de Pablo Lagos Dantas, fálase dunha familia que se reencontra despois de moito tempo para revisar a súa historia; 'Os espazos en branco', de Bruno Arias, segue ao director no seu intento de lembrar á súa tía, o poeta e escritora Xelia Arias; 'Queimar cando morra', de Inés Pintor, examina o rol da muller a través dos obxectos da súa avoa e 'Segunda II', de Anita Pico, narra a historia dunha matriarca do pobo de Couso.
O pasado cobra vida no presente en 'Aurora', o filme de Area Erina, que se apoia na conversación entre mulleres de diferentes xeracións; 'Corre o vento', de Paula Fuentes e Guillermo Cabrera, segue a unha muller que desencadea unha transformación no pobo do seu avó; 'Pechar caixas abrir caixas', de Hugo Amoedo, é unha reflexión sobre o retorno a Galicia, mentres que 'Viaxar aos teus recordos é buscar pelexa', de Daniel Pérez Silva, explora o concepto de nostalxia.
NOVA SECCIÓN
Este ano Play-Doc inclúe a sección Sombras, dedicada a recuperar a obra de cineastas galegos clásicos cuxa traxectoria non foi suficientemente difundida. Comeza coa figura de Tony Román, que dirixiu películas emblemáticas dos anos 40 e 50, pero que na súa primeira etapa se caracterizou por un interesante enfoque máis vangardista e experimental que mostraban unha influencia clara dalgúns grandes mestres do cinema como Eisenstein, Ruttmann e Flaherty. Poderán verse films como 'Ciudad encantada' (1936).
Tamén se poderá revisitar o clásico do cinema galego 'O carro e o home', documental etnográfico rodado en 1940 en Galicia, que se centra na vida rural galega e en particular no traballo cos carros.
A segunda sesión ten unha proposta máis especial dedicada exclusivamente a 'Canto de emigración' (1935). Inspirada nun debuxo de Castelao, trátase dunha película desaparecida da que só se conservan varias fotografías, un esbozo de guión e a partitura que o músico tudense Teódulo Páramos compuxo especialmente para ela. Non son materiais suficientes para recuperar a película, pero si para evocala. Baixo a dirección de Pepe Coira e coa colaboración da Orquestra Clásica de Vigo que interpretará en vivo a música orixinal desta obra, Play-Doc ofrecerá ao público unha experiencia evocadora do que puido ser esta xoia perdida do cinema galego.
Se tes problemas ou suxestións escribe a webmaster@galiciaconfidencial.com indicando: sistema operativo, navegador (e versións).
Agradecemos a túa colaboración.