Plásticos

En certa ocasión, preguntáronlle ao astronauta Pedro Duque cal era a construción humana que máis destacaba nunha vista espacial. Non contestou a sinuosa muralla chinesa, non, nin a illa de Manhattan cos seus rañaceos de vidro canceríxeno, nin as pirámides faraónicas á beira do Nilo. Segundo el hai un espazo humano no mapa de España que destaca polo seu brillo: son os plásticos de Almería, a zona de El Ejido e os seus invernadoiros.

Por Mariña Pérez | Ames | 05/12/2012

Comparte esta noticia
Se non os tivese visto pensaría que era outra esaxeración dos astronautas, pero pasar por alí nun autobús en plena canícula significa respirar quilómetros dun plástico abafante que escintila coma un astro a deshora.  Deserto ou mar,  é unha paisaxe que desde a lúa debe semellar algo grandioso. A pé de obra xa resulta un pouco menos atractivo. Resultoume curioso que o que máis destaque nunha visión espacial sexa o escenario dun traballo durísimo sustentado na man de obra barata, sobre todo inmigrantes subsaharianos que vagan ao sol sen moitos recursos vitais. Seguro que  coa lúa chea e as mareas indecisas, o tecido plástico aínda se verá máis ondulante desde o ceo, coas iridescencias propias do espellismo laboral deste país. Se cadra só os lunáticos se fixan agora nas explotacións laborais. Metáfora plástica do noso rumbo. Imaxínoo impoñente visto desde unha cápsula espacial chea de botes de Red Bull. 
 
 E quedei pensando no valor do plástico, ese material que a certa distancia pode resultar enganoso, mesmo cegarnos, aínda que  nas distancias curtas, a medida que lle vai dando de cheo a luz e o sol, afociña e derrete. Digan, que lles semella máis falso neste momento, unha tarxeta sanitaria ou unha Visa? Nin sequera é biodegradable a miserable tarxeta do paro.
 Despois pensei nas campañas de recollidas de xoguetes que se anuncian coma se dun artigo de primeira necesidade se tratase, mesmo que as crianzas non teñan garderías, galletas ou cueiros. E veume á cabeza entón aquela canción de Rubén Blades: Ella era una chica plástica, de esas que van por ahí, de esas que cuando se agitan sudan Chanel number three… E pensei nunha cidade plástica, desas que hai por aí,  nas que en vez dun sol amence un billete de dólar. Ou un de cinco euros. Váleme  o xogo de palabras.
 
E foi daquela que reparei na última iniciativa social para salvar nenos con enfermidades conxénitas. Non me refiro a presións á sanidade pública para que dea cobertura a todos os enfermos e atenda as súas necesidades. Non. A solución vén polo plástico. Tapóns. Miles, toneladas de tapóns de plástico. Bricks de leite, refrescos, xampús, auga ou aceite. Hai listaxes por internet para saber cales serven e cales desbotan as empresas que pagan ata 200 euros por cada tonelada. Unha nova febre de ouro solidaria. Se non o vexo non o creo. Toneladas de solidariedade, de candidez, de bondade, de boca a boca, pequenas heroicidades en cada supermercado ou en cada escola. Unha chea de xente crédula, utópica e xenerosa apañando tapóns para salvar nenos con cardiopatías conxénitas, ataxias, espiñas bífidas… Verdadeiras competicións entre escolares por apañar tapóns nun infantil espírito solidario. E por suposto, animando detrás, Medio ambiente, asociacións de enfermidades raras, a televisión e a prensa, os propios concellos que aportan autobuses para o traslado do produto recolleito. Por fin, ata se creou o primeiro banco de tapóns en Galicia, no Baixo Miño, que anuncia descarnadamente que se buscan “doantes” de tapóns porque hai lista de espera de nenos con enfermidades dexenerativas. (Sic) 
 
Todo envasado nunha gran marea populista, cunha enorme raíz solidaria que ninguén se cuestiona nin tacha. Pero non sería mellor esixir unha sanidade digna que se faga cargo de xestionar mellor os recursos? En que momento asumimos esa carga sobre a nosa solidariedade? E que hai de negocio turbio en todo isto? Non observo críticas porque se corre o risco de parecer pouco solidario. Só lle vexo eu un matiz surrealista á febre dos tapóns?  Vou ter cargo de conciencia cando bote un ao lixo do plástico (que unha recicla). 
 
Menos mal que sempre me queda a mensaxe de Rubén Blades: Recuerden:  se ven las caras, pero nunca el corazón… Grazas, Rubén.
 

Comparte esta noticia
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
¿Gústache esta noticia?
Colabora para que sexan moitas máis activando GCplus
Que é GC plus? Achegas    icona Paypal icona VISA
Mariña Pérez Rei Mariña Pérez Rei é unha escritora amiense afincada na cidade de Santiago de Compostela. Licenciada en Filoloxía Hispánica e en Filoloxía Galego-portuguesa, actualmente exerce como profesora de Lingua e Literatura Galega no Ensino Secundario. Entre a súa obra publicada destaca a poesía e a novela curta. Tamén colabora en xornais e revistas con artigos de opinión. No ano 2005 acada o premio de poesía Eusebio Lorenzo Baleirón polo libro Fanerógama e comeza a publicar. No 2006 obtén o Premio Manuel Lueiro Rei de novela por Canícula, editorial Sotelo Blanco. No 2009 publica o libro de poesía en edición limitada e artesanal: Apuntamentos para un cuarto confuso e cambiante, na editorial Bourel. Un ano despois publica o libro de poesía Paquidermo na editorial Bubela co que ingresa na corrente filosófico- poética do sentimental-ISMO, e nese mesmo ano obtén o premio de relato de aventuras Antón Avilés de Taramancos coa narración Costa necrópole. Escenarios para deslembrar, publicada na editorial Toxosoutos. No 2011 participa nas antoloxías de poesía sentimental-istas da editorial Bubela e colabora co grupo musical Loaira.