O profesor de Antropoloxía na Universidade de Santiago de Compostela (USC) Xosé Ramón Mariño Ferro fala co Galicia Confidencial sobre os diversos símbolos relixiosos que se conservan en Galicia e sobre o futuro das romarías.
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O Galicia Confidencial fala coa antropóloga Lidia Mariño sobre as historias que rodean á Santa Compaña como agoiro de morte, a poucas horas de que comece o seu período de máxima actividade: a Noite de Defuntos.
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O GC visita da man de Sole, guía colaboradora da axencia Troulanda, o considerado por moitos como o cemiterio máis bonito de Galicia, para adentrarse na súa parte máis mística. Se queres coñecer máis historias, teñen unha visita guiada durante a Noite de Defuntos.
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Foi atopada no ano 1781 nas catacumbas romanas de Santa Inés e traída a Galicia por un emigrante galego que adquiriu a súa imaxe en Cádiz. Cada 27 de setembro réndeselle culto nunha multitudinaria festa onde os exvotos son protagonistas.
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A través de códices, obxectos de ourivaría en ouro e prata, vestiduras sacras e pezas cotiás, 'Tesouros Reais' busca trasladar ao visitante á orixe da tradición cristiá e ao momento no que Xerusalén constituíu un verdadeiro "centro do mundo"
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No Concilio de Trento fálase de que o purgatorio existe, pero que as ánimas poden saír del coa mediación dos vivos: rezando oracións ou pagando misas. E cal é a maneira máis rápida de recaudar os cartos para este pago de misas? Coa creación das capelas de ánimas, que, como detalla a historiadora Melodi Parga, moitas veces mesmo teñen un peto, un esmoleiro, para recoller a esmola.
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Confeso que é a primeira vez que habito o centro neurálxico da Semana Santa ferrolá pois como atea que son, só asistín ao espectáculo das procesións na indefensión da neneza nos turbios tempos do Xeneralísimo.
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O que se pode fazer um movimento inovador e a sua sorte depende do contexto sócio-histórico no que tem que desenvolver-se.
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Dizia Marx que somente sabia uma cousa, que era que ele não era marxista, e quiçá Jesus diria o mesmo se vivesse nos nossos fias.
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O bispo de Solsona Xavier Novell apresentou a renúncia ao seu cargo como bispo de Solsona ao papa Francisco, que a aceitou. Agora aclara-se que obedece a que mantinha relações com uma mulher divorciada e com dous filhos. Neste caso temos que focar por uma parte uns determinados factos pessoais e por outra a reação da máxima hierarquia eclesiástica perante eles.
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O 21/10/2020 os mídia recolhem umas declarações do papa Francisco nas que se mostrou favorável a que possa haver uma lei de uniões civis para os homossexuais. "Os homossexuais têm direito a estar numa família. O que deve haver é uma lei de união civil, dessa maneira estão cobertos legalmente”. Sublinham os meios de comunicação e os comentaristas que, ainda que não fala de matrimônio, é um enorme passo muito valente na posição da igreja, que se contentou até o momento de falar da sua reeducação, e solucionava o problema com exercícios espirituais.
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Uma notícia publicada faz uns dias nos jornais dizia: «O Governo avança cara a neutralidade religiosa do Estado», mas em realidade o único que fez o Governo social-podemita, que não é pouco, é manifestar a sua vontade de adaptar-se à realidade social, que sofreu um câmbio profundo no seu pensamento e atitude religiosa no século XX, e muito especialmente a partir do seu último terço.
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O bispo de Alcalá de Henares quer quadrar o círculo no tema da sexualidade e pede-lhe às moças que «se vistam à moda, mas não provocativas» para «salvar-se do inferno». Com este conselho manifesta uma vez mais a misossexualidade, o desprezo do sexo, dos clérigos cristãos, sempre onipresente ao longo da história. Ele quer que as moças vistam à moda, mas a moda é criada polas moças ou polas grandes modistas e modistos com os seus desenhos de temporada? Acaso João Antonio Reig Pla viu as moças desenhando e cosendo os seus modelitos ou reduzem-se a comprar os modelitos que lhe vêm impostos por outros?
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O cristianismo evanxélico conta en Galicia con cen templos e cuns cincuenta mil crentes. As primeiras comunidades espertaron os receos e desconfianza entre unha poboación maioritariamente católica. Comezaron as súas actividades atendendo persoas con problemas de adicción ou pobreza. Igual que outras igrexas reformadas, as mulleres tamén poden predicar o evanxelio.
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Ata que punto o Samaín que dicimos festexar nas escolas se asemella máis ao Halloween ca ás propias tradicións celtas? Como sería unha celebración máis xusta do Samaín? Onde quedan as castañas do Magosto? Falamos con dous antropólogos, unha mestra de primaria e a directora da ANPA Paraixal para coñecer como se celebraba esta tradición e como se xestiona hoxe dende os colexios.
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O dia 25/04/2019 presentaremos o libro da miña autoría O Cristianismo contra a Razão na libraria Couceiro de Santiago de Compostela. Pretende ser unha obra de investigação e muito documentada.
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A palavra eutanásia deriva de dous vocábulos gregos: eu, que significa bem, bom, e thanatos, que significa morte. Portanto, o vocábulo completo significaria boa morte ou bem morrer, uma morte aprazível, tranqüila, digna, diríamos hoje. Trata-se duma situação relacionada com a morte e na que o paciente sofre uma incapacidade total ou está submetido a doenças atrozes e se perderam totalmente as esperanças de vida.
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Os conflitos com Latino-América sucedem-se periodicamente. Os da minha idade podem lembrar-se bem da enorme gafe diplomática do embaixador espanhol na Habana, Juan Pablo de Lojendio, marquês de Vellisca, que, considerando que todo é ourego, se apresentou nos estudos da Televisão cubana para repreender pessoalmente dum jeito visceral e impertinente ao líder máximo da revolução cubana Fidel Castro, por ter acusado ao governo espanhol e ao citado embaixador de conspiração e ajuda aos contra-revolucionários.
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O cristianismo em Espanha não só pretende que o seu sistema de valores morais prevaleça, senão que pretende que seja o único sistema de valores vigorante na sociedade, pretensão a todas as luzes inadmissível se temos em conta que qualquer religião não deixa de ser uma associação particular, que, numa sociedade pluralista, nunca pode representar ao conjunto social.
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